Náš tým

20 +

zkušených profesionálů na vaší straně

1,5 mld. 

je nejvyšší hodnota budovy z našich zakázek

25 let

průměrná délka praxe našich pracovníků

Ing. Pavel Štáf, MRICS
jednatel & výkonný ředitel

Ve stavebnictví se pohybuji skoro dvacet let. I díky zahraniční praxi, britské autorizaci či řízení velkých stavebně-projekčních zakázek jsem potkal řadu špičkových lidí, se kterými je radost pracovat. Miluji poctivou a správně odvedenou práci, ctím dobré zvyky a nebojím se bořit nefungující standardy.  

Ing. Michal Chudožilov
provozní ředitel

Mám štěstí, že mohu říct, že moje rodina a má práce patří mezi mé největší koníčky. Věřím, že jsem za svoji více než 10 letou praxi nasbíral dost zkušeností, které mohu uplatnit ve prospěch projektů, klientů a kolegů. Udržitelnost, efektivitu, energetickou hospodárnost a další beru jako samozřejmost.

Mirka Fojtů 
HR

Moje první práce byla ve stavařině a oklikou přes komunikaci v nezisku a sociální práci jsem zpět v oboru, který stojí před velkými výzvami. Baví mě tvořit autentickou firemní kulturu, poznávat další profíky a sdílet úspěchy i know-how. 

Ing. Miroslav Tůma
technický ředitel

Mám roky praxe s technickým dozorem investora.
Nejvíce si ve své profesi užívám prověřování stavu novostaveb, protože chci, aby bylo vše perfektně dotažené a majitel si přebral dům nebo byt ve špičkovém stavu.

Ing. Jaroslava Wiedermannová
finance

Starám se o finance. Čísla, data a tabulky mě odjakživa baví, excel je můj celoživotní koníček a nejlepší kamarád. Mám ráda inspirativní lidi kolem sebe, analytické myšlení, poctivost, systém a pořádek. A to nejen v práci, ale i mimo ni.


Rozhovor s Pavlem Štáfem

Budoucností jsou stavby bez odpadu


„Máme rádi firmy, které se nebojí alternativních a nových přístupů. Nechodíme jen tupě po stavbě a neodevzdáváme investorovi seznam nedodělků a počet hodin, které jsme na stavbě strávili. Snažíme se náš obor posunovat dopředu. Například využití recyklovaných a nových materiálů. Obecně vzniká u jakékoliv stavby neuvěřitelné množství odpadu, což nám vadí. My víme, jak ho využít.“ 

Kdybys měl jednoduše popsat PFCK?

Pomáháme investorům i firmám stavět domy a jiné projekty, pomáháme s věcmi od A do Z. Máme k tomu zkušenosti, super tým a odbornost. Snažíme se však věci dělat jinak, než je to v oboru běžné. Sdílíme například zkušenosti mezi zákazníky. Všichni mají přistup k veškerému know-how a ví o případných chybách dopředu.

Od kdy funguje PFCK?

Samotný Proficheck funguje od roku 2017. Ale už v roce 2012 jsem založil firmu Bytecheck, která se zabývá poradenstvím při nákupu rezidenčních nemovitostí. Najednou však začali přicházet klienti, kteří po nás chtěli technický dozor či řízení projektů, a to nejen rezidenčních. Nechtěli už řešit chyby dokončených budov, ale abychom jim předešli. A to umíme. Náš přístup investory i developery bavil, zakázek přibývalo a vznikl Proficheck. 

Co rozhoduje o výběru projektu, do kterého se pustíte?

Může to znít pro někoho zvláštně, ale rozhodující jsou vzájemné pracovní sympatie. Vybíráme si firmy nebo investory, kteří staví smysluplné  a v něčem výjimečné projekty. Nejde říct, že bychom preferovali bytové prostory od nebytových a naopak. Obě oblasti jsou pro nás důležité, každá budova by měla mít svoji unikátní architekturu, zapadnout do krajiny nebo stávající zástavby a nést určitou stopu udržitelnosti. 

Čím se nejvíc v současné době zabýváte?

Největší procento práce má stavební dozor, poté projekt management a construction management. Jednotlivosti. Ale rádi bychom to do budoucna otočili a řešili nejvíce celou výrobní část developmentu. 

Jak to myslíte?

Chceme se zabývat komplexními službami. Technický dozor znamená jen určitou část a projektování, value engineering a management si často řeší developer nějak sám. V určitý moment tak na sebe narážejí dvě představy o zhotovení projektů. Za kvalitu tak můžeme ručit už od projektování záměru. Je to sice mnohem náročnější a pochopitelně neseme mnohem více zodpovědnosti, ale zase máme v něčem volnější ruku, což se vyplatí všem.

Můžete vypíchnout dva projekty, který jsou pro vás jedinečné?

Těžko vybrat. Ale zmínil bych Sonnentor, kde jsme zajišťovali komplexní činnosti projektového managementu, cost managementu, technického dozoru od územního rozhodnutí až do kompletního dokončení celého projektu. V projektu za více než 300 milionů jsme museli skloubit přísné požadavky výroby na maximální implementaci udržitelných řešení  jako tepelná čerpadla, dřevovláknité izolace, pěnosklo, fotovoltaika a další. Druhým projektem je pak asi známý Palác Národní (DRN) v Praze - unikátní propojení starého barokního díla a novostavby.

Kolik má firma stálých zaměstnanců a s kolika lidmi spolupracuje?

V týmu je nás kolem třiceti. Samozřejmě jsme v tomto ale flexibilní a vždy záleží na velikostech a počtů projektů. Máme širokou síť lidí, se kterými spolupracujeme. 

Kdybych chtěl pro PFCK pracovat, co je pro vás rozhodující?

Výborně rozvinutý vlastní pracovní úsudek a cit pro samostatnost. Budujeme firmu, která sdružuje samostatné jednotky a schopné lidi. Nechceme rozbíhat korporátní mašinerii. Máme rádi blízkost a přátelské prostředí. Máme rádi rodinné prostředí, ale k tomu samozřejmě potřebujete lidi, kteří jsou týmoví a loajální k práci. Stavíme si na tom, že cíleně vyhledáváme problémy už v průběhu realizace a okamžitě se je snažíme eliminovat. Nechceme mít chodiče po stavbě. Prioritou je schopný člověk, který dokáže najít problémy dřív, než nastanou, upozorní na rizika a snaží se situaci řešit.